Iceea

Jag är en av många som i det tysta försöker anpassa mig till det "normala" människor kallar vardag. Som en kameleont byter jag färg för att inte avslöja mina inre demoner

Beslut om julafton

Kategori: Där bakom, där finns jag. I periferin...

Efter allt som skätt på senaste så har jag, tack vare min eminenta Kurator, bestämt att julen firas hemma i år.
Blir pappa, jag, systern M och B.
Kommer bli annorlunda men jag ser fram emot det!
 
Vill inte råka på Han den där vidriga och vet inte om jag kommer kunna bete mig mot min mor.
Vill inte att julafton ska bli full av skit och bråk som då jag var liten bara för att jag vill ha familjen samlad under julen.
Bättre att inse fakta och göra det som blir bäst för mig för en gångs skull.
Som tur är vill B+ också vara här.
 
Ska bli kul att baka masa julgodis pynta mer och använda julporslinet som har fått ligga i källaren, oanvända i flera år.
Jag tor att det här kommer att bli bra.
Även om jag önskar att det var som när jag var liten då farmor och farfar, mormor och morfar, pappa och mamma och mina systrar var på samma ställe. Det var ofta bråk då med, men vi var tillsammans...

Iblan var det bättre förr...
 
 
 
Kommentera inlägget här: