Iceea

Jag är en av många som i det tysta försöker anpassa mig till det "normala" människor kallar vardag. Som en kameleont byter jag färg för att inte avslöja mina inre demoner

Mörka, våta tankar

Kategori: I mörkret

Igår vann nästan demonerna över mig...
Det är obehagligt att tänka på idag då det igår var så lockande
Jag blir chokad av mina egna tankar och hur enkelt det igår hade varit
Jag har aldrig sätt vatten som en "lösning"
 
Vattnet forsade fram i stockholmström
Det var hypnotyserande att titta ned på vattnet om gjorde ringar och streck tack vare strömmarna
Det bubblade och skudade som en kockande gryta
Det lät så rogivande och enkelt
 
Inga fåglar, iskall vind och lågt räcke
Vad mer behövs?
För mig var det för mycket folk på plats
Jag vill inte att dem ska se
Mitt fula smutsiga liv som jag ville avsluta där i virvlet av tysta strömmar
Jag ville inte att dem sulle bli en del av mig
Deras början skulle ha varit mitt slut
 
Så jag gick hem
Med ett hålrum i mitt hjärta
Med ensamhet i min själ
 
 
 
Kommentera inlägget här: